ΟΦΕΛΗ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΒΑΔΙΣΜΑ

Στo παρακάτω άρθρo θα γίνει μια ανάλυση του πόσο ωφέλιμη είναι η άσκηση στο NW σε σχέση με το κανονικό βάδισμα.

Η άσκηση στο NW προκαλεί αύξηση της οξυγόνωσης του οργανισμού όπως επίσης και της καύσης θερμίδων. Για να επιτευχθεί φυσικά αυτό απαιτείται η σωστή χρήση των sticks υπό την καθοδήγηση του εκπαιδευτή. Ο σωστός βηματισμός όταν χρησιμοποιούνται τα sticks και η καλή τεχνική προκαλούν τη μέγιστη ενεργοποίηση των μυών. Η αυξημένη αυτή μυική λειτουργία αυξάνει το μεταβολισμό και την κυκλοφορία του αίματος. Αυτό έχει ως άμεση συνέπεια την ενδυνάμωση του καρδιοαγγειακού συστήματος.

Μία μελέτη που δημοσιεύτηκε από το Ινστιτούτο Cooper στο Τέξας των ΗΠΑ, στην οποία πήραν μέρος 22 άνδρες και γυναίκες ηλικίας 31 ετών έδειξε σημαντική αύξηση κατανάλωσης οξυγόνου ( 20% κατά μέσο όρο), καύσης θερμίδων και καρδιακού ρυθμού υπέρ του NW και σε σύγκριση με το κανονικό βάδισμα. Η κλίμακα επίσης κατανάλωσης οξυγόνου είχε ένα εύρος από 5 έως 63%,κάτι που εξαρτάται από την ένταση της άσκησης και την τεχνική.

Ως άνθρωποι εξελιχθήκαμε από το βάδισμα με τα τέσσερα άκρα στο να ανασηκωθεί το σώμα μας και να βαδίζουμε πλέον μόνο με τα πόδια μας. Παρόλο όμως αυτή την εξέλιξη το σώμα μας δεν έχει βελτιωθεί τόσο ώστε να αντιμετωπίζει τις καταπονήσεις που δέχεται σε ορισμένες αρθρώσεις. Η έλλειψη αεροβικής άσκησης, ενδυνάμωσης γενικότερα και ο σε μεγάλο βαθμό o καθιστικός τρόπος ζωής προκαλούν μυοσκελετικά προβλήματα τα οποία μας επιφέρουν μία δυσάρεστη καθημερινή αίσθηση κίνησης και στάσης. Ολοι μας έχουμε κατά καιρούς παραπονεθεί για πόνο και αστάθεια στους γλουτούς, τα γόνατα και τους αστραγάλους.

Αυτό που κάνει το Nordic Walking είναι να παρέχει στο ανθρώπινο σώμα με τη βοήθεια των sticks δύο επιπρόσθετα σκέλη δίνοντάς του τη δυνατότητα για την καλύτερη κατανομή του βάρους του και την επίτευξη καλύτερου τρόπου βαδίσματος. Αυτό επίσης προκαλεί την ενδυνάμωση των μέχρι τώρα ατροφικών και αδύναμων μυικών ομάδων.

Η άσκηση του Nordic Walking αποδεδειγμένα μειώνει το φόρτο των αρθρώσεων για το λόγο ότι ο ασκούμενος με τη βοήθεια των sticks επιτυγχάνει καλύτερη τεχνική βαδίσματος.